Den blomstertid nu kommer...

Igår blev det inget gjort alls eftersom jag istället åkte till söta Ida o drack kaffe samt kolla in hennes o Johans nya hus. Alldeles perfekt för dom o efter en liten skönhetsbehandling kommer det bli kanonfint. Stora fina rum o en härlig trädgård till lillkillen. Kanske även den stora killen kommer leka där, fick höra talas om en åkgräsklippare o diverse andra motordrivna fordon! ;)

Idag har jag plockat o rensat inne i huset o varit ute typ hela eftermiddagen! Har varit kanonskönt o soligt. Fick äntligen ner alla blomster o rev fram alla krukor. Efter en telefonkonferens me min Johanna aka trädgårdsmästarn har jag nu fått reda på allt jag ska göra me vissa lökar, frön o min fina rosbuske. Kan tillägga att jag inte är såå intresserad av blomster o sånt egentligen. Eller jo jag vill gärna ha fint i rabatterna men inte rensa ogräs, plantera o sånt... Usch så tråkigt. Det måste gå snabbt! O nu har jag ju tydligen köpt vissa saker som ska förodlas inne o andra saker som inte kommer att blomma förrän om ett år!! Hur ska jag orka vänta på det?? Hmm

Har fortf inte fotat allt jag köpte på IKEA men det kommer väl komma fram snart eftersom de inte va såå mycke jag köpte o det mesta har redan placerats ut i huset. ;)















Hittade en annan liten gul goding oxå!! Första tussilagon så nu kan vi väl säga att våren är här!! ;)


Kommentarer
Postat av: frida

haha roligt sara, jag råkade också köpa sån där frön förra året som tar ett år att komma upp! man blir lite besviken då, men får se om det dyker upp nåt iår istället :) Jättefina krukor och blommor du har, blir sugen på att plantera jag med nu! kram

2011-04-07 @ 07:41:55
Postat av: Tove

Mys!!

2011-04-07 @ 09:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0