Helgen i "korthet"!

I fredags åkte vi till stan o träffa E jobbarkompisar o de pojkar han åkte till Serbien med. Satt o åt/drack plus hade visning av kort o filmer. Haha var verkligen intressant att se dom bilderna! ;) På natten när vi alla kände oss lite trötta ;) fick vi skjuts hem av bästa Krulle.

Igår var det start på mitt nya projekt. Jag grävde upp ett gammalt trädgårdsland jag inte brytt mig om på ett par år. Alltså satt rötterna på allt ogräs o taggbuskar ca 30cm ner i marken! Pust o frust o svetten rann men grävde på för kung o fosterland. När jag kände att de faktiskt började bli tungt i ryggen bestämde vi oss för att ta en snabbdusch o sen åka till min kära mor. E jobbade faktiskt han med....med vad?? Jo älskade husvagnsbastun såklart!! ;)
Hemma hos mamma fick vi varma mackor o satt o spela spel o myste långt in på kvällen. Kan säga att vi båda stupa ner i säng när vi kom hem.

Idag vaknade jag först o fick väcka min kära gammeltant till hund så hon fick gå ut o göra det som hundar gör. Sen slängde jag ihop en bröddeg o slängde in den i ugnen. Satte på en kanna kaffe o vänta på att herrn på övervåningen skulle vakna så att jag fick äta frukost men ICKE!! Jaha på med arbetshandskarna o ut o gräva klart istället...Hade ju "bara" en kvadratmeter kvar att gräva upp. När den va typ färdig öppnades dörren o en lång herre uppenbara sig. Då blev det mysfrukost på altanen i solen o en massa kaffe.
Efter frukosten åkte vi till stan o köpte gubbsaker(plankor o färg) o prinsessaker(blomjord o blomster) innan vi åkte hem igen. Väl hemma släpade jag fram den ruttnaste o mest slitna pallkragen jag hade o ställde på sin plats. Så nu har jag sått, planterat, fixat, rensat ogräs i de andra rabatterna, druckit kaffe, bokat date me min Johanna=inköp av mer blomster på Torsdag OCH precis klivit innanför dörren. Kollar mig i spegeln o personen som tittar tillbaka är röd om både de ena o de andra men mest nästippen! Imorrn blir det alltså bikini o solskyddfaktor istället! ;)

Nu ska jag ta tag i det där vi har innanför husväggarna dvs tvätt, disk o städ. Kul....verkligen kul. =/

Från detta:



Till det här:



Bra jobbat tycker jag själv!! ;) Man tackar!! haha



Kommentarer
Postat av: Johanna

Så fint det blev! Va duktig du är=)

2011-04-17 @ 21:43:41
URL: http://litenmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0