80 minuters svettande!

Träna hos min sjukgymnast förut idag. Har ett kort me alla övningar/belastningar/mål/reps mm som jag följer till punkt o pricka. Förra gången jag var där la vi till lite nya övningar o mer belastning på vissa maskiner. Kan säga att jag inte klara alla repetitioner den gången men nu ska ni få höra.... IDAG GICK DET!!! Klarade varenda liten repetition på varenda liten övning. Svetten spruta o jag flåsa väl som en annan tant men det gick! De sköna va nog att jag var helt ensam inne i lokalen. Annars brukar de alltid va en 5-6pers till. Jobbiga är ju bara de att jag knappt kan gå på benen nu o imorrn vill jag inte ens tänka på men jag e glaaaad! ;)
Nästa pass hos sjukgymn blir om 2veckor o tills dess tänkte jag köra gärnet så får vi se om de ska ökas lite mer kanske?
För er som inte vet har jag opererat mitt vänstra knä ett par gånger för mitt korsband gick av för en jäkla massa år sedan. O som en följd på de började meniskerna spöka också. Nu har jag ett nytt korsband men har fortfarande ont, kommer ha de resten av livet tyvärr. Har börjat få artros på mitt brosk runtikring knät. De knakar o brakar men det går. Till följd på allt detta halkade jag till på en hal grässlänt förra sommaren. Mitt högra knä rätar ut sig liiiite för mycket o de säger knaaaak. Mitt korsband har alltså gått av där med! Så där står jag nu, me ett halvdant men opererat knä o ett nytt korsband OCH ett annat knä som jag försöker träna upp så jag ska slippa operation. Har konstant ont men brukar inte berätta om de för mycke till folk runt ikring mig, de känns som jag bara klagar. Men för att förklara lite gör en lång promenad tex att värken ökar osv.... Så min nya grej är att cykla! Sally älskar att springa bredvid cykeln så hon får ju sitt iaf. Plus att husse är ju bäst me promenader o joggingturer i skogen! <3



Säger bara aj aj aj! =/



Har även burit en sån här över hela benet ett par månader. Mitt hatobjekt över allt! INTE skönt att sova med!



Så säger bara håll er på fötterna! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0