3 arbetspass kvar...

Herregud va trött jag var igår kväll! Vilken jäkla dag! Inte stilla en sekund.... Efter middagen(som jag slapp laga) var det bara ut o greja igen! Klockan var då runt 22 o jag hade varit igång sen strax efter kl 05. Då var det dags att släpa fram utemöblerna o grilltunnan för lite koll. Pratade även med Hjalmar igår som kanske fixat partytält delux! Med plats för ca 40pers!! O vart ska vi ställa det då?? Får förmodligen bli längs med uppfarten för på vanliga stället får det nog inte plats!

Har en del saker att handla oxå...Grabbarna fixar all mat imorrn kväll men jag måste försöka hinna till Clas Ohlson o köpa min lampslinga a la Folkets park! Det kommer nog bli skitbra inne i partytältet delux! Min bästa Johanna skulle ta med sig en samling blomster hit på tors så jag slipper oroa mig om det. TACK!! Sen e de bara sånt annat viktigt som typ soppåsar, diskmedel, ny termos o sånt annat som känns skitlöjligt att oroa sig för men, MEN finns inte dom sakerna går nog allt åt pipsvängen!! ;)

Som det verkar nu kommer vi nog hamna på en 25 pers cirkus....plus, minus som det brukar bli. Kommer bli kanon... Jag ska ju göra min goda midsommarbål med frysta jordgubbar(redan förberett tack gode gud!) o diverse vin, sprit o bubbeldricka! Vad kan gå fel då om man har den?? ;)

Poolen är uppsatt o nästan, nästan fylld. Så vill man bada i svinkallt vatten ute i spöregn(att jag kommer göra för det tillhör!) så går det bra. Bastun hann inte bli klar men vi gör ju en jättebrasa i grilltunnan sen på natten så man klarar sig. Det går ju även bra att värma sig med en tröja alt jacka! ;)


Nu ska jag hänga tvätt, duscha o sen iväg till jobbet för en annan jobbar ju in i det sista... Sen em/kväll tis o ons, dag tors o mellan allt det städning, matlagning, hundprom, toabesök, plock, kaffe, kaffe o kaffe! Tur man är vuxen o kan dricka kaffe(eller vad säger du Hanna?) haha


Kommentarer
Postat av: Stina

Glöm inte att andas kvinna, ANDAS!!!!

2011-06-21 @ 22:22:15
URL: http://soetnoefs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0